időutazás

2009.02.05. 13:14 zselex


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

A Sajtólaborban mindig hülyének néznek (persze nagyon udvariasan), amikor
régi nyersanyagok alkalmazhatósága felől érdeklődöm, mondván nincs értelme
huszonévekkel ezelőtt lejárt cuccokkal experimentálni. Elhatároztam, hogy
ezt a stresszt megspórolom nekik is és magamnak is. A fenti képek egy 1983-ban
lejárt Forte (iso40) negára készültek, amiből a műegyetemen kukáztam pár
tekercset. Egy 1975-ben lejárt Reanal hívóban hívva, sima síkszkennerrel
digitalizálva. Nem retusálgattam, igyekeztem meghagyni a fílinget. Megnöveltem
a kontrasztot és színeztem.

Tapasztalat: mindenképp túl kell kicsit hívni, és lágy, régises hatású, kis
tónusterjedelmű, de egészen élvezetes végeredményt kapunk. Rendes
szkennerrel, porecsettel és retussal igazán fajin lenne.

A képek kitudjahányadik otthonomban, Révkomáromban készültek.
A hétvégi kiállításos trip alkalmával újra ott jártam, és lőttem is
egy-két próbatekercset. Klikk a képre, és nagyobb lesz!
 

süti beállítások módosítása